Иво Рахов за Исторически парк
И как така има закон да не се говори по вестниците срещу банка, понеже може да се събори само със слухове, а няма проблем вече толкова години „Капитал“ да говорят срещу Исторически парк?
Понашумя поредната статия на Капитал срещу Исторически парк. Препратиха ми я и близки хора лично, та макар и с известно закъснение, ето какви са размислите ми, че и други излязоха междувременно...
Недейте да инвестирате, предупреждавайте близките си за опасности!
Но, внимавайте да не станете участници в съсипването на нещо добро, живо и истинско, което бих казал, че липсва в такива мащаби в страната ни.
Но как да разберем кое какво е?
Ето нещо, написано виртуално, но базирано на преживяно реално.
Написано като питанка, за да предизвика замислянка.
Започвам:
Бих ли дръзнал да задълбоча и проверя? Или ще кажа – нямам време, но за друго намирам време?
Бих ли се усъмнил в този сериозен вестник „Капитал“ и потърсил и други източници за нещата, за които пише, като например в канала на „обвинената“ страна:
https://www.youtube.com/@togetherbulgaria/streams
Има ли съвпадение, че покрай местните избори нещата се активизират?
Прави ли ми впечатление, че според написаното „560 хил. лв. към края на 2019 г. ... до края на 2020 г. дългът е свален до 162 хил. лв., а към днешна дата... остават десетки хиляди левове“ – става дума за намаляване на задълженията, и то по време на ковид, идеалната възможност за мошениците да си измият ръцете? Как така те плащат?
Защо няма отлив от инвеститори около този проект, които да искат да се оттеглят? Наистина ли са толкова глупави и наивни?
„Човек, вложил в дейностите около Исторически парк, губи всичко, не може да си го върне.“ Дали е вярно това, как е проверено? Ако има някой да каже друго, бих ли чул?
Защо за някои неща искам по-голяма сигурност, а за други, понеже се приемат за стандартни, имам по-снижен критерий? Като например в банката само до определена сума имам гаранция за влога. Или ако е по-усилно време (както по време на събарянето на КТБ), е съвсем нормално да не мога да си тегля парите дори и от други банки, нито да влизам в онлайн банкирането? Защо считам, че за едното е мярка за сигурност, а за другото не?
И как така има закон да не се говори по вестниците срещу банка, понеже може да се събори само със слухове, а няма проблем вече толкова години „Капитал“ да говорят срещу Исторически парк?
Защо искаме другите да участват през Българската фондова борса, а сами ние не вярваме, че там е добре? И ако човек не може да си продаде акциите там, не виждаме това за проблем и не искаме да се затрие борсата? А ако някой използва законен начин, за да не мина през БФБ, заклеймяваме, че видиш ли, заобикалял закона?
Как така от обвиненията, че е пирамида още от 2019-а и че нищо няма да се построи, 4 години по-късно работата там не спира, а се умножава, и то не с пластмаса и гипсокартон, а с камък и дърво?
Как така не можем да намерим майстор за ремонт на дома ни, а там намират майстори за цели дворци!
Как на работодателите им е трудно да си намерят малко работници, а Ивелин Михайлов намира стотици по всякакви възможни дейности и не се оплаква от липса на работна ръка вече толкова години?
Защо казваме, че искаме селата да не обезлюдяват, а когато някой започне да привлича млади хора в едно западащо село и да работят там – скачаме срещу тези хора?
Жалваме се, че младите бягат навън, но виждаме ли, когато младите се връщат от чужбина и заживяват в Неофит Рилски?
Защо казваме, че искаме да се оправи раждаемостта, а когато тези хора говорят на младите да се женят и да създават семейства, като самите те имат по 4 деца от една и съща жена – пак ще говорим против тях?
Не искаме да се изхвърлят боклуци в природата, защо тогава не подкрепяме едно място, където не веднъж в годината, а систематично почистват селото и местностите около него?
Болно ни е, че се изсичат дърветата – защо тогава не подкрепяме едно място, където се засаждат дървета?
Искаме да се ограмотяват младите и да имат по-малко screentime, а защо тогава събаряме едно място, в което се издава литература и реално се насърчават млади, а и стари да четат и се развиват?
Гледаме как децата на богати и политици учат в частни училища, а защо не виждаме, когато децата на Ивелин и други местни бизнесмени ходят в държавно общинско училище в съседното село?
Искаме да видим повече сплотеност, а мога ли да повярвам, че тези хора работят и дават доброволен труд постоянно?
Бих ли повярвал, че може Ивелин Михайлов да работи реално цял ден, после да събира техника до 2 през нощта, а сутринта да е в Богдан и Каравелово – не за снимки, а за да работи без скатаване, а вечерта да заспива на стола преуморен и после да ляга в палатката само за да стане на другия ден и пак да помага? И следващата седмица пак?
Не искаме да има високи и безразсъдни скорости по пътищата и особено в населените места, възмущаваме се от лудото шофиране по магистралите и газта до дупка по малките улички на града ни, но защо обвиняваме местната общност, когато се справя с този проблем?
Казваме, че искаме работодатели, които не да използват работниците, а да ги развиват, а защо когато има такъв, сме склонни да слушаме само тариката, който клевети, понеже не е могъл да мине метър?
Искаме шефовете да са по-достъпни – а когато всеки може да се види с Ивелин или с Боян, управителя на парка, или с Пламен, който също има много нестандартни идеи за бизнес, не го направим? Може би се страхуваме от тях и ги считаме за мутри или недостъпни?
Замисляме ли се, че негодуваме, че големите си играят тяхната игра, а когато един обикновен малък започне да обединява други малки да стават по-големи – вместо да ги подкрепим, подхващаме клеветите на другите големи и заедно съсипваме обединените малки?
Гледаме с болка, че православните ни храмове се рушат, а ако някои помагат за съграждането им – бихме ли застанали до тези хора? И ако не с физически труд в манастирите в България или Гърция, то бих ли отделил някой лев, за да подпомогна градежа и поддръжката, като например закупуване и изпращане на генератор за ток в Украйна? А мога ли да повярвам, че тези хора, срещу които застава в. „Капитал“, помагат на църкви и манастири?
А в културно отношение бих ли помогнал? Например за поставянето на български паметници в Италия и Самара?
Ще има ли някакъв смисъл, ако продължа с тези въпроси, разкриващи други реални събития и дейности?
Ще каже някой – твърде хубаво е горното, за да е истина!
Моят призив е – ела и виж!
Ако не смееш сам, аз ще дойда с теб. Наистина!
Ще отидем до Исторически парк и Неофит Рилски и ще бъда гарант, че ще се върнеш жив и здрав и че това, което казвам, е реално. А може да посетим някое от многото събития, организирани там, отново с цел подпомагане на хората и България!
https://ipark.bg/bg-BG/News/Details/969
(А по пътя може да поговорим и за другите нападки като „русофилство“, „възраждане 2“ и изобщо за всичко)
„Капитал“ – вестник на особена почит в интелигентните среди – каквото пише в него, сигурно е истина!
Това мислех и аз за него и навярно щях да продължа да мисля същото, ако не пишеше за събития, на които съм непосредствен свидетел вече 4-5 години.
Това е и главният ми мотив да пиша тук – не искам едно добро дело да бъде съсипвано.
Идеално ли е делото? Перфектен ли е Ивелин? Не, разбира се – греши и в дума и в дело като всеки обикновен и реален човек!
Стана дълго, но ме боли от случващото се, как близки хора подхранват лъжи, които са чули, а не искат да ги проверят лично.
Виждам приятели и роднини, които не искат да отидат и видят това място лично поради прочетеното във вестниците!
Боли ме, когато виждам приказката за българите в ада, дето сами се дърпат в казана, да се разиграва наживо.
Сляп фанатик ли съм? Излъган ли съм? Почитам ли повече човешкото дело пред Божието?
Ела и виж!
Коментари