Интересна история се завъртя покрай кметицата на с. Млада гвардия в община Ветрино
Дали не е нужно прокуратурата да се самосезира и да потърси отговорност за своеволията на тези длъжностни лица?
Преди около две седмици в Общинската избирателна комисия е постъпил сигнал за извършено нарушение на Закона за местно самоуправление и местна администрация от Пенка Грудева Велкова – кмет на с. Млада гвардия, община Ветрино, област Варна.
Известно е, че в съответствие с изискванията на чл. 41, ал. 1 от ЗМСМА кметовете не могат да извършват търговска дейност по смисъла на Търговския закон, да бъдат контрольори, управители или прокуристи в търговски дружества, търговски пълномощници, търговски представители, търговски посредници, синдици, ликвидатори или да участват в надзорни, управителни и контролни органи на търговски дружества и кооперации за времето на мандата им. При наличието на такива обстоятелства те са длъжни в едномесечен срок след избирането им да предприемат действия за тяхното прекратяване, да уведомят писмено за предприетите действия председателя на Общинския съвет, както и Общинската избирателна комисия. Разбира се, кметицата на Млада гвардия не е изпълнила нито едно от тези свои задължения и по закон би следвало ОИК – Ветрино, да приложи разпоредбите на чл. 42, ал. 1, т. 5 от ЗМСМА, т.е. в тридневен срок от получаване на документите да прекрати предсрочно пълномощията й.
В тази връзка Общинската избирателна комисия – Ветрино, е приела РЕШЕНИЕ № 109/1.11.2024 (публикувано на сайта на ОИК – Ветрино), но какво всъщност е решила? В своето решение комисията безусловно е установила и приела, че Пенка Грудева Великова, кмет на с. Млада гвардия, е член на контролния съвет на ПК „Заря“, с. Млада гвардия, поради което следва да прекрати предсрочно пълномощията й. Въпреки очевидните факти и документи за извършените от Пенка Грудева Великова нарушения на закона, при извършеното гласуване комисията ОТХВЪРЛЯ искането да прекрати предсрочно пълномощията й като кмет на с. Млада гвардия, вместо да изпълни повелята на закона.
Изборният кодекс определя членовете на общинските избирателни комисии като длъжностни лица, които носят отговорност по смисъла на Наказателния кодекс. Дали не е нужно прокуратурата да се самосезира и да потърси отговорност за своеволията на тези длъжностни лица?
Присъединете се към нашата общност в Telegram ТУК
Коментари